Activitats per a grups i famílies

El Museu d’Història ofereix als grups i famílies descobrir el patrimoni cultural de Cerdanyola, la cultura ibèrica i l’arqueologia a través de la seva oferta d’activitats: visites, itineraris, tallers temàtics i combinats de visita i taller.

Visites

Laietània, terra d’ibers

Museu i Poblat Ibèric de Ca n’Oliver.

Recorregut que inclou la visita a l’exposició permanent, al poblat i als tres edificis reconstruïts per descobrir els trets principals de la Cultura Ibèrica i la vida quotidiana de les famílies que vivien a Ca n’Oliver.

Preu: 70 €.

Sant Marçal, de castell a torre d’estiueig

Castell de Sant Marçal de Cerdanyola.

Passejada pels jardins i l’entorn del castell de Sant Marçal durant la qual es pot descobrir la història d’un castell medieval documentat des del segle XII i transformat en torre d’estiueig a finals del segle XIX.

Temporalment no disponible.

Preu: 70 €.

Sant Martí, una església per a la pagesia

Església Vella de Sant Martí (cementiri municipal)

Recorregut que inclou la visita a l’església Vella de Sant Martí, un edifici de tradició gòtica construït a inicis del segle XVII, i al cementiri, on es poden veure monuments funeraris modernistes i noucentistes de gran interès.

Temporalment no disponible

Sant Iscle, una parròquia medieval

Visita a l’església de Sant Iscle i Santa Victòria de les Feixes

Un edifici romànic construït sobre un temple anterior i el seu cementiri. L’activitat ens acosta a la vida quotidiana en una parròquia medieval de poblament dispers.

Itineraris

Els temples de la vall de les Feixes

Vall de les Feixes (Parc de Collserola)
Recorregut per la vall de les Feixes que inclou la visita a l’ermita de Santa Maria de les Feixes i a l’església de Sant Iscle i Santa Victòria. Durant la passejada podrem descobrir com ha anat canviant el paisatge en els darrers 1000 anys.

Les masies de Cerdanyola

Recorregut urbà que permet descobrir algunes de les masies de Cerdanyola que van quedar englobades dins del nucli urbà a mesura que es va anar formant la ciutat. Inclou la visita a algunes d’aquestes masies.

De la masia al poble

Passejada pel nucli urbà de Cerdanyola durant el qual descobrim com el poble es va anar formant a partir de 1828, la importància de l’estiueig i la formació de la ciutat a partir dels anys 60-70. El recorregut inclou la visita a diversos espais.

Tallers temàtics

Vesteix-te d'iber

L’activitat combina una visita l’exposició permanent relacionada amb el taller i una passejada pel poblat. Durant el taller descobrirem com era la indumentària ibèrica i els materials que s’utilitzaven per fer teixits i guarniments personals mentre elaborem un collaret o fem servir un teler.

Preu: 100 €.

Saps què hi diu?

L’activitat combina una visita a l’exposició permanent relacionada amb el taller i una passejada pel poblat. Durant el taller descobrirem les principals llengües de la Mediterrània antiga mentre experimentem amb diferents alfabets i tècniques d’escriptura sobre ceràmica i metall.

Preu: 100 €.

Combinats visita i taller

Vesteix-te d'iber

L’activitat combina una visita l’exposició permanent, al poblat i als tres edificis reconstruïts per apropar-nos a la Cultura Ibèrica. Durant el taller descobrirem com era la indumentària ibèrica i els materials que s’utilitzaven per fer teixits i guarniments personals mentre elaborem un collaret o fem servir un teler.

Saps que hi diu?

L’activitat combina una visita a l’exposició permanent, al poblat i als tres edificis reconstruïts per apropar-nos a la Cultura Ibèrica. Durant el taller descobrirem les principals llengües de la Mediterrània antiga mentre experimentem amb diferents alfabets i tècniques d’escriptura sobre ceràmica i metall.

Preu: 160 € / 260 € (preu especial dos grups simultanis).

Com fer una casa ibèrica

L’activitat combina una visita a l’exposició permanent, al poblat i als tres edificis reconstruïts per apropar-nos a la Cultura Ibèrica i un taller sobre les tècniques constructives i els habitatges ibèrics. El taller es fa per equips i consisteix en un treball d’aproximació a les matèries primeres i a l’elaboració de tovots a l’estil ibèric.

Descobreix l’Arqueologia

Visita guiada més taller. Inclou material didàctic. L’activitat combina una visita que planteja els trets principals de la Cultura Ibèrica i un taller temàtic sobre l’arqueologia. El recorregut inclou la vista a l’exposició permanent, al poblat i a tres edificis ibèrics reconstruïts. El taller es fa per equips i consisteix en un treball d’aproximació a l’arqueologia com a ciència que permet reconstruir el passat a partir de les evidències materials i en l’aplicació de determinades tècniques per identificar un jaciment ibèric.