CERDANYOLA, CULTURA, NATURA I PATRIMONI

Parc de Can Xarau

Diumenge 14 gener, 12 h

Museu i Poblat Ibèric de Ca n’Oliver

Cada segon diumenge de mes el Museu i Poblat Ibèric de Ca n'Oliver ofereix als visitants la possibilitat de fer una visita guiada a l'exposició permanent dedicada a la cultura ibèrica de la tribu dels laietans, en la que es poden veure, distribuïts en set àmbits temàtics, més de 500 objectes arqueològics procedents de les excavacions de diferents jaciments de Cerdanyola i reconstruccions, interactius i audiovisuals. De la mà de la guia els participants podran descobrir l'origen i desaparició de la Cultura Ibèrica, l'organització de la societat, l'urbanisme i les activitats artesanals, la vida quotidiana de les familiars o les creences i misteris encara indesxifrables d'aquesta cultura sobre la vida quotidiana dels ibers. La visita es pot complementar amb un recorregut lliure per restes arqueològiques del poblat i els tres edificis ibèrics reconstruïts.

Jornada de Portes Obertes

Del 18 al 20 maig

Laietània, terra d'ibers

Divendres 18 maig, 18.30 h

Visita guiada a l’exposició permanent
Museu i Poblat Ibèric de Ca n’Oliver

Visita guiada a l'exposició permanent dedicada a la cultura ibèrica de la tribu dels laietans, en la que es poden veure, distribuïts en set àmbits temàtics, més de 500 objectes arqueològics procedents de les excavacions de diferents jaciments de Cerdanyola i reconstruccions, interactius i audiovisuals. De la mà de la guia els participants podran descobrir l'origen i desaparició de la Cultura Ibèrica, l'organització de la societat, l'urbanisme i les activitats artesanals, la vida quotidiana de les familiars o les creences i misteris encara indesxifrables d'aquesta cultura sobre la vida quotidiana dels ibers. La visita es pot complementar amb un recorregut lliure per restes arqueològiques del poblat i els tres edificis ibèrics reconstruïts.

Patrimoni oblidat: Montflorit i Víctor Català

Dissabte 19 maig, 18 h

Itinerari literari per el barri de Montflorit
Museu i Poblat Ibèric de Ca n’Oliver i Museu d'Art de Cerdanyola

Els temples de la vall de les Feixes

Diumenge 20 maig

Jornada de portes obertes: 10.00 a 14.00 h
Visites guiades:
Ermita de Sta Maria de les Feixes a les 11.00 h
Església de St Iscle i Sta Victòria a les 12.30 h

Viure en un poblat ibèric al segle III aC

Diumenge 20 maig, 11.30 h

Visita guiada al jaciment de Ca n'Oliver
Per a majors de 10 anys
Museu i Poblat Ibèric de Ca n’Oliver

Molestin les disculpes (desfem obres)

Diumenge 27 maig, 12 h

Cia. Caulababa
Teatre infantil amb Bambalina
Jardí del Museu Ca n’Ortadó
Preu: 3 euros

Diumenge 14 gener, 12 h

Funditores, levis armatura

Diumenge 17 juny, 11.30 h

Taller - demostració de tir amb fona
Per a tots els públics

Sant Iscle, una parròquia medieval

Diumenge 17 juny

Visita guiada a l’església a les 12 h
Oberta de 10 a 14 h
Església de Sant Iscle i Santa Victòria de les Feixes

L'església de Sant Iscle i Santa Victòria és troben a la vall de les Feixes, un dels espais natural i històrics més emblemàtics de Cerdanyola. Us convidem a conèixer l'antiga església parroquial, un edifici romànic construït al segle XII sobre un temple anterior documentat per primer cop l'any 995. L'antiga sagristia acull una exposició permanent on es pot seguir l'evolució històrica de la parròquia de les Feixes i de l'edifici, des del segle X fins el XX. En el mateix espai es poden veure diferents tipus de tombes i elements arquitectònics singulars senyalitzats, com l'antiga porta romànica o una pila baptismal renaixentista.

Artpegi. Josep Mª Ribelles - Kepa Junkera

Diumenge 1 Juliol, 21 h

"Enllà"
Jardí del Museu Ca n'Ortadó